Skip to main content

“Yurt dışına açılmayı hedefleyen şirketler, büyümeyi adım adım planlamalı. Bu süreç zaman alsa da girişimcilere ve şirketlere maliyet açısından çok daha sürdürülebilir bir altyapı sağlıyor.”

NASIL BİR PLANLAMA YAPILMALI?

Hazır giyim sektöründe doğrudan üretime geçmeden önce üretim, satış ve ihracat stratejileri tespit edilmeli. Bu noktada 7 önemli başlık öne çıkıyor:

01. Pazar araştırması: AB’nin yanı başında yer alan Türkiye, bu pazarda hatırı sayılır bir ihracatçı olarak konumlanıyor. AB ve bu alanın dışında kalan Avrupa ülkeleri ve ABD, bu alanda faaliyet gösterecek girişimcilerin radarında olmalı. Bağımsız Devletler Topluluğu’na (BDT) yönelik araştırmalar da yapılmalı. Hangi pazara yönelmek gerektiği konusunda pazar araştırması gerçekleştirilmeli . Buralarda görüşme yapmak üzere verilen desteklerden ve bu alanda verilen fuar katılım desteklerinden yararlanılmalı.

02. Web sitesi tasarımı: Açıklayıcı bir web sayfası tasarlanmalı, firmanın B2B konumunda mı yoksa B2C konumunda mı çalışacağına karar verilmeli.

03. Pazarlama stratejileri: LinkedIn ve diğer sosyal medya mecralarına hakim olunmalı, hedef pazar/hedef kitleye yönelik reklam çalışmalarına odaklanılmalı. Reklam bütçesi yönetiminin ancak reklam verilen mecradaki algoritmalar iyi anlaşılabilirse etkin kullanılacağı unutulmamalı. Bu nedenle reklam vermeye ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) analizi ve çalışmaları yapmaya özen gösterilmeli.

04. Üretimde farklılık: Üretilen ürünle farklılık yaratılmasına odaklanılmalı. Ürünün teknolojik içeriği ya da teknolojiyle bağlantısının sağlanması, markalaşmanın gerçekleşmesinde önemli bir role sahip. Kaynakların kısıtlı ve sermayeye erişimin daha da maliyetli olduğu son dönemde girişimciler/KOBİ’ler özellikle bu konudaki eksiklerini kendi üretim patikalarına uygun ve bütüncül bir bakış açısı ile oluşturulmuş devlet destekleri stratejileri tasarlamaya yönelmeli.

05. Yurt içinde marka tescili: Hazır giyim ihracatına odaklanan girişimci ve KOBİ’ler, yurt içinde tescil edilmiş bir markaya sahip olmalı.

06. Yurt dışında marka tescili: Markası Türkiye’de değerli hale gelmiş olan ve yurt dışına açılmayı hedefleyen KOBİ’ler, yurt dışında da markası aracılığıyla bilinirliğini sağlamalı. Bunun için yurt dışında marka tescili süreçleri için Ticaret Bakanlığı’nın bu alanda verdiği desteklerden yararlanılmalı.

07. Desteklerden faydalanmak: Ticaret Bakanlığı desteklerinin yanı sıra KOSGEB tarafından sağlanan Yurtdışı Pazar Desteği de bu noktada projeci girişimci/KOBİ’ler açısından kullanılması gereken destek başlığı olarak öne çıkıyor.

Daha detaylı bilgi ve destek için bize ulaşın.

+90 312 426 44 78

info@yerchi.com.tr

Leave a Reply